Algemene voorwaarden

Voorwaarden bij inschrijving van evenementen van Circuitschool.nl:

• Op volgorde van betaling wordt men toegelaten, na betaling volgt per mail de bevestiging.

• Als diverse deelnemers in 1 groep willen rijden, geef dit dan even aan op het inschrijfformulier of via de mail.

• Lederen Beschermende kleding,(combi,race overall) leren motorhandschoenen en motorlaarzen. Rugbeschermer VERPLICHT!

• Een degelijke intergraal helm. Dus geen jet helm of een andere soort helm zonder kin bescherming. Let op een oude helm, (ouder dan 4 jaar) bied niet meer de beste bescherming zoals een nieuwe. Als die veel gedragen is wordt de helm ruimer. (ook UV is slecht voor helm)

• Tijdens activiteiten van de Circuitschool.nl geldt een limiet van 95 DB. Mits anders vermeld, motoren voorzien van een race-uitlaat zonder Db killer zullen bijgevolg worden geweigerd. Iedere deelnemer is zelf verantwoordelijk voor het respecteren van de dB-limiet. Motoren voorzien van een full race-uitlaat zullen geweigerd worden op de technische controle. Originele uitlaten of uitlaten met dB-killer zijn dus aan te raden!

• De organisatie ziet er op toe dat de motoren in een technische goede staat zijn. Let zelf op uw remblokken en zorg dat de motor is afgetankt voor aanvang van uw sessie. Zorg ook dat je uitgerust aan de circuitdag deelneemt. Het is een snelheids hobby en  je zal zelf alles in de puntjes gecontroleerd en voor mekaar moeten hebben. voor de concentratie is het verstandig om 10 min. Voor aanvang van uw sessie op te stellen in het gesloten park.

• Wanneer men op een cursus - vrij rijden dag niet aan deze eisen kunt voldoen wordt men uitgesloten van deelname en krijgt u geen geld terug.

• De organisatie is niet verantwoordelijk voor ongevallen en de motoren zijn volgens sommige verzekeringspolissen NIET verzekerd tijdens sessies op het circuit.

• De Overheid/RIVM bepalen de richtlijnen voor een event, dit zowel voor uitbater van het circuit als voor organiserende partij op het circuit. Deze richtlijnen zijn bindend voor al onze deelnemers, als men wilt annuleren uit eigen overtuiging kan dat met de onderstaande geldende regels. Hou er rekening mee dat met een pandemie er constant verenderende regelgeving kan zijn en deze regelgeving ten alletijde bindend is voor organisatie en onze deelnemers.

• Bij een annulering van een inschrijving zullen € 20.-administratiekosten worden ingehouden.

• Bij een wijziging van inschrijving zullen we geen administratiekosten worden gerekend.

• Rijders die zich 7 dagen voor het evenement nog inschrijven willen inschrijven (indien er nog plaats is) moeten hun inschrijving ter plaatse betalen en betalen hiervoor ook extra.  (de organisatie kan altijd mensen weigeren zonder aantoonbare reden)

• Alle annulaties die toekomen 10 dagen voor een evenement worden resoluut geweigerd. Voor wintertraining-Spanje events kan je tot 28 dagen voor evenement nog annuleren, daarna is er geen restitutie meer mogelijk.

• Wanneer iemand op een cursusdag zich niet aan de door ons gestelde regels wenst te houden, dan wordt deze persoon uitgesloten van verdere deelname en krijgt geen geld terug.

• Wheelies en stopies verboden op het paddock geldt een snelheids beperking. Huisdieren horen niet op een paddock thuis.

• Ondergetekende verklaart te weten dat onderlinge aanspraakelijkheidsstelling tijdens de sessies niet mogelijk is en dat deelname geheel op eigen risico geschiedt en dat de stichting noch de organisator van deze circuitdag aansprakelijk gesteld kunnen worden voor eventuele schade, vervolgschade en lichamelijk letsel.

• Ondergetekende verklaart ook dat hij/zij gedurende het evenement verantwoordelijk is voor de door ons uitgegeven transponder. Bij beschadiging of verlies is de deelnemer volledig verantwoordelijk voor de kosten van het reparen of op het nieuw aankopen van een transponder. De Kosten voor een nieuwe transponder zijn € 325,- en het omhulsel is € 50,-

Peter den Heijer
Circuitschool.nl

LET OP! Rugbeschermer is verplicht

Dit wil zeggen, heb je een race cq combi overall gekocht waar een rugbeschermer door middel van een plaat foam standaard is geplaatst in de voering. Dan heb jij een rugbeschermer, maar. De kwaliteit van deze rugbeschermer is minder goed dan een rugprotector die je los koopt in de winkel, wij als Circuitschool.nl raden jullie aan een losse rugbeschermer aan te schaffen.